UPDATE: Tento článek byl sepsán před 30. červnem 2020, kdy došlo ke změně konverzních kódů v Skliku. Nemám otestované, zda jsou následující informace platné také po této změně.
Když přebíráte reklamní účty, je více než vhodné udělat si rychlou kontrolu měření, v rámci které se podíváte na nasazení a funkčnost měřících kódů a nastavení konverzních akcí přímo v reklamních platformách.
V tomto článku bych se chtěla zaměřit na nastavení konverzí, a to konkrétně v systému Sklik. Všimla jsem si totiž něčeho, co úplně nedává smysl. Zároveň je zapotřebí zmínit, že pokud vyhodnocujete a optimalizujete na základě čísel mimo Sklik, tak pro vás pravděpodobně tento článek nebude tak přínosný.
Nastavení konverzí v Skliku
Nastavení konverzí v Skliku najdete v nástrojích pod sledováním konverzí. Při nastavení konverze volíte její název, typ, hodnotu a barvu textu, který informuje o započítání konverzní akce. Po uložení konverze se vám vygeneruje kód, který nasadíte na web. V přehledu konverzí vás pak může čekat například tento pohled.
Smažu křížkem konverzi?
Dejme tomu, že konverzní akce A je konverze, na základě které vyhodnocujete a optimalizujete výkon. Je pro vás nejdůležitější a chcete ji sledovat v přehledech a ve sloupci konverzí. Konverze B je například historicky nastavená a neaktuální konverze, nebo třeba mikrokonverze, která se vám míchá do celkových čísel.
Protože v Skliku nelze vybírat konverze, které se budou započítávat do sloupce konverzí a vy si chcete zpřesnit statistiky v přehledech, rozhodnote se konverzi B křížkem smazat. Po kliknutí se vám dokonce otevře okno, ve kterém se vás Sklik zeptá, zda chcete konverzní kód opravdu smazat.
S klidným srdcem klikáte na OK a těšíte se na čistá data přímo v systému. Bohužel se ale ničeho takového nedočkáte. Křížkem totiž žádný konverzní kód nesmažete a konverze se bude do přehledů započítávat dál.
K čemu tedy křížek slouží? To nedokážu říct a v oficiální nápovědě Skliku se o tématu nic nepíše. Jediný způsob, jak se konverze v Skliku zbavit, je smazat konverzní kód přímo ze zdrojového kódu webu. K tomu by pak samozřejmě mělo dojít vždy, pokud už konverzi měřit nechcete. A pokud chcete v Skliku měřit více konverzí a optimalizovat na základě dat v systému, je zapotřebí pracovat s vlastními přehledy ve statistikách.
Rozpad konverzí podle názvu
Chcete si ověřit, zda se vám v přehledech kampaní a sestav započítávají správné konverze? Ve statistikách vytvoříte nový přehled, zvolíte časové období a zaškrtnete sloupec Konverze a Název konverze. Doporučuju zahrnout všechny kampaně a obsahovou i vyhledávací síť. Ve výsledném přehledu budete mít v jednom sloupci název konverzní akce a ve druhém její počet za dané období.
Znovu připomínám, že pokud vyhodnocujete a optimalizujete na základě dat z jiného systému, nemusí vás chybné započítávání konverzí v Skliku tolik trápit. Podle mě je ale docela fajn mít relevantní data i přímo v reklamních platformách. Už několikrát jsem se například setkala s tím, že se kromě hlavní konverzní akce započítávalo také zobrazení různých stránek. Problém pak může nastat hlavně ve chvíli, kdy používáte střídání reklam na základě CPA nebo PNO.