Jak používat hashtagy na TikToku

Pět nebo dvacet? A jsou k něčemu hashtagy typu #fyp, #foryou nebo #foryoupage? V následujících 6 doporučeních se k hashtagům na TikToku dozvíte vše potřebné.

1. Zapněte a používejte TikTok Analytics

Pokud to s tvorbou na TikToku myslíte vážně, určitě doporučuju využívat TikTok Analytics (v češtině záložka Analýzy). Pro aktivaci stačí přepnout z osobního na profesionální účet a vybrat si, zda budete mít business profil, nebo profil tvůrce. Jedná se o velmi podobný proces jako na Instagramu. Díky TikTok Analytics získáte pokročilejší statistiky o vašem profilu. U každého videa pak máte k dispozici přehled zdrojů zhlédnutí – včetně hashtagů.

typy zdrojů zhlédnutí videa v TikTok analytics
Ukázka zdrojů zhlédnutí včetně hashtagů na konkrétním videu

2. Zapomeňte na #fyp a další podobné hashtagy

Často se v popiscích videí setkávám s hashtagy #fyp, #foryou, #foryoupage nebo českým #protebe. TikTokeři tyto hashtagy používají v domnění, že zvyšují šanci udržet se ve For You Page (v češtině stránka Pro tebe), což je hlavní kanál, skrz který uživatelé konzumují TikTok videa. Používání těchto hashtagů je zcela zbytečné, protože na virálnost videa nemají žádný vliv. Množství videí pod tímto hashtagem je navíc tak obrovské, že nemá cenu usilovat o dosažení top pozic, ke kterým potřebujete miliony interakcí. Neplýtvejte tedy těmito hashtagy prostor ve vašem popisku. To samé platí i pro další velmi obecné hashtagy.

zhlédnutí hashtagu #foryou a jeho dalších varianta
Počet zhlédnutí na různých tvarech #foryoupage hashtagu (globální statistiky)

3. Méně je někdy více?

Maximální délka popisku videa na TikToku je 150 znaků. Do této délky se počítají také hashtagy, které v popisku použijete. Používejte tedy opravdu pouze hashtagy, které pro váš účet mají smysl. Z osobní zkušenosti stačí 0-3 hashtagy, které jsou pro vás nejvíce relevantní. Ano, i videa bez hashtagů mohou mít obrovský dosah. Pokud se ale videu zadaří, můžete se bez hashtagů obrat o dodatečnou návštěvnost.

Zda algoritmus TikToku využívá hashtagy k rozpoznání a kategorizaci obsahu není jasné – video si totiž algoritmus (nezávisle na hashtazích) vždy testuje přímo na uživatelích ve For You Page.

4. Používejte relevantní hashtagy

Různé hashtagy (a klidně i vyšší počet) naopak doporučuju používat, pokud má váš profil specifické téma. Točíte veganské recepty v češtině? Místo #cooking zkuste přímo #veganskerecepty. U těchto specifických hashtagů můžete s větší pravděpodobností dosáhnout top pozic na stránce hashtagu a zároveň je uživatelé budou s větší pravděpodobností aktivně procházet a vyhledávat.

Smysl určitě dává i používání hashtagů, které se vážou k vašemu brandu nebo vlastní osobě, a kterými můžete označovat všechna svá videa. Uživatel si pak po prokliku dostane na přehled celé vaší tvorby. My s kamarádem třeba používáme #baramara.

No a trochu bokem stojí ještě hasthagy, které třeba vtipným způsobem doplňují obsah videa, zdůrazňují jeho myšlenku, nebo pomáhají k pochopení pointy.

5. Sledujte oficiální TikTok trendy

V menu v dolní části obrazovky si na záložce Discover (v češtině Objevuj) můžete pod jednotlivými hashtagy prohlédnout aktuální a oficiální trendy TikToku. Pokud některý trend tematicky zapadá do vašeho profilu, může vám natočení relevantního videa a využití trendujícího hashtagu napomoci k tomu, aby se video stalo se virálním. TikTok totiž videa s těmito hashtagy boostuje ve For You Page a zároveň se náhledy těchto videí zobrazují přímo na záložce Discover.

6. Testování pro vášnivé hashtagáře

Pokud si na hashtagy potrpíte, doporučuju využívat vyhledávání na Discover stránce, kde si můžete na záložce pro hashtagy zjistit více o popularitě konkrétních hashtagů (viz screenshot různých variant hashtagu #foryou výše). Zvolte několik hashtagů, které vytvoří testovací sadu. Následně si pomocí Analytics můžete vyhodnotit, zda jste díky ním získali nějaká zhlédnutí navíc. U dalšího videa pak proces zopakujte. Platí to pro různé tvary hashtagů, české a anglické verze apod. Neporovnávejte ale jalbka s hruškami – nemá cenu srovnávat návštěvnost z hastagů u videa, které má 2 milion zhlédnutí proti videu, které dosáhlo 250 zhlédnutí.

Závěrem k TikTok hashtagům

Neočekávejte, že hashtagy budou hlavním zdrojem zhlédnutí a návštěv na vašem profilu. Konzumace obsahu na TikToku se oproti ostatním sociálním sítím liší především v tom, že uživatelé obsah v drtivé většině případů konzumují prostřednictvím zmiňované For You Page, což je v podstatě nekonečný kanál, ve kterém vám TikTok servíruje zejména ty nejpopulárnější videa. K tomu, aby se video ve For You Page udrželo ale hashtagy často vůbec nepotřebujete. Nezapomínejte tedy na to, že mimo specifické případy (trendy apod.) vám hashtagy dosah na TikToku nezajistí a virální se můžete stát klidně i bez nich. Netravte tedy výběrem hashtagů příliš času.

No a nakonec už jen jeden hashtagový důkaz toho, že TikTok dávno není sociální síť jen pro děti 😁

tiktok hashtag #over30