Audience Network patří do obsahové sítě webů a aplikací Facebooku. Podle oficiálních informací v nápovědě lze jejím prostřednictvím zasáhnout více než jednu miliardu uživatelů. To není vůbec zanedbatelné číslo. Všimli jste si ale někdy reklamy z Facebook Ads, která by se vám zobrazila mimo prostředí Facebooku, Instagramu nebo Messengeru? Sama se s takovou reklamou vědomě téměř nesetkávám. Snažila jsem se tedy dopátrat, kde se bere ten dosah, o kterém Facebook mluví.
Facebook Brand Safety a bezpečnost značky
Jedná se o nástroj, který Facebook představil ke konci roku 2019, a který mohou inzerenti využít pro kontrolu umístění v obsahové síti. Do nástroje se dostanete po přihlášení do Business Manageru přes tento odkaz.
Díky nástroji můžete spravovat block listy, kontrolovat umístění reklam a volit různé typy inventáře pro reklamní účty, ke kterým máte přístup. Vše jednoduše na jednom místě.
Pod záložkou inventory filter můžete nastavit typ inventáře pro konkrétní účet. Podobné nastavení pro filtrování obsahu možná znáte z Google Ads. Inventář lze nastavit zvlášť pro Audience Network a pro in-streamová videa a rychlé články. Ve výchozím nastavení se vždy použije standardní inventář, který částečně filtruje sexuální obsah, vulgarismy apod.
Na záložce blocks lists lze vytvářet seznamy konkrétních webů a aplikací, na kterých se určitě zobrazovat nechcete.
Mnohem větší zábava ale začíná na záložce publisher list. Zde si totiž můžete stáhnout seznam dostupných umístění v obsahové síti Facebooku. Na seznamu nenajdete weby a aplikace s velmi nízkým objemem, seznam tedy není zcela kompletní.
Sama jsem si procházela umístění pro Audience Network a když jsem si vyfiltrovala CZ doménu, zobrazily se mi pouze dva weby. Jednalo se o jenzeny.cz a iboys.cz. Drtivou většinu umístění tvořily mobilní aplikace.
Facebook konečně nabízí také přehled umístění, na kterých se vaše reklamy reálně zobrazily. Najdete ho na poslední záložce v levém menu s názvem publisher delivery report. Zde si můžete vybrat konkrétní účet a vygenerovat si report umístění za posledních 30 dní, a to včetně počtu zobrazení. Seznam lze také stáhnout.
Cílit na Audience Network?
Do Audience Network se může připojit v podstatě každý, kdo vlastní web, nebo aplikaci a projde schvalovacím procesem. Kvalita některých umístění tedy značně pokulhává. Potřebná manuální kontrola a tvorba block listů pak zabere dost času, který byste mohli věnovat něčemu přínosnějšímu.
Pokud ale přesto chcete Audience Network využívat, dělejte to pouze ve vhodné kombinaci s účelem kampaně. Konkrétně doporučuju využívat optimalizaci na nějakou konverzní událost na webu nebo hodnotu. Tím algoritmus donutíte, aby reklamu doručoval uživatelům, kteří následně s větší pravděpodobností provedou nějakou akci. Tedy těm, kteří se zároveň pohybují na kvalitnějších umístěních.
Pokud optimalizujete na kliknutí nebo zobrazení, doporučuju na Audience Network necílit. Omezíte tak počet zoufalých prokliků při snaze vypnout reklamu v mobilní aplikaci.
A jaké máte s Audience Network zkušenosti vy?