Jak na zablokovaný Business Manager a účet pro reklamu

Pokud už nějaký ten pátek spravujete reklamy na Facebooku, pravděpodobně už jste se setkali se zablokovaným reklamním účtem, nebo přímo se zablokovaným Business Managerem. Předpokládám, že tento text čtete až potom, co jste se snažili příčinu blokace odhalit a napravit sami, jinak si nejprve projděte pravidla inzerce. Pokud už si nevíte rady, nebo si myslíte, že k blokaci došlo neprávem, můžete pomocí následujících návodů požádat o kontrolu.

Zablokovaný účet pro reklamu

Pokud vám Facebook zablokoval účet pro reklamu přejděte na tento formulář. Zde stačí vybrat příslušný účet pro reklamu a uvést důvod, proč o kontrolu žádáte. Pokud v rozbalovací liště žádný účet nevidíte, pravděpodobně nemáte dostatečná práva – v prvním kroku tedy uveďte, že nejste vlastníkem účtu a zadejte jeho ID. Z praxe sice nemám vypozorované, že vyšší práva k účtu jednoznačně urychlují vyřízení žádosti, pro případnou komunikaci přímo s podporou ale doporučuju žádost odesílat z pozice vlastníka. Formulář neodesílejte vícekrát – mohlo by dojít k permanentnímu zablokování. To se radši obraťte na podporu na chatu (viz níže).

Upozornění na zablokovaný účet pro reklamu

Stav všech firemních účtů, pixelů, stránek a katalogů ve vašem Business Manageru můžete sledovat na stránce Account Quality (Kvalita účtu). V levém menu stačí vybrat záložku Business Accounts (Firemní účty) a ověřit si, že v horní části vlevo máte vybraný správný Business Manager.

Zablokovaný Bussiness Manager

Pokud z nějakého důvodu došlo k zablokování celého vašeho Bussiness Manageru, přejděte na tento odkaz. V jednoduchém formuláři vyberete příslušnou firmu, upřesníte svou roli a vyberete důvod, proč o kontrolu žádáte. Formulář můžete využít také v případě, že došlo ke zneužití vašeho Business Manageru (například přes osobní FB profil jednoho ze správců). Podobně jako u reklamního účtu formulář neodesílejte vícekrát.

Na stránku s formulářem se můžete dostat i ze stránky Account Quality. Vyberte záložku pro firemní účty a v pravé horní části klikněte na modré tlačítko pro žádost o kontrolu. V horní části se vám následně bude zobrazovat stav žádosti.

Informace k zamítnutému Business Manageru na stránce Account Quality
Informace k zamítnutému Business Manageru na stránce Account Quality

Podobně jako v případě účtu pro reklamu doporučuju žádost vyplňovat z pozice správce. No a pokud se zadaří, dostanete na e-mail třeba tuhle odpověď:

Odpověď na žádost o kontrolu zamítnutého Business Manageru

Případně se vám informace o opětovném zpřístupnění Business Manageru zobrazí také na stránce Account Quality.

Informace k opětovnému zpřístupnění Business Manageru na stránce Account Quality
Informace k opětovnému zpřístupnění Business Manageru na stránce Account Quality

Facebook podpora na chatu

Co dělat po odeslání žádosti? Čekat. Zažila jsem případy, kdy bylo žádosti vyhověno do 2 hodin. Zároveň jsem spravovala účty, které se nikdy odblokovat nepodařilo. Pokud vás tlačí čas (což určitě není váš případ), můžete zkusit kontaktovat podporu napřímo pomocí chatu. Komunikace probíhá v angličtině. Odkaz na chat naleznete na stránce podpory na tomto odkazu. Stačí jen vybrat položku, kterou chcete s podporou probrat, uvést důvod a zadat kontaktní údaje.

Obecně ale mají správci s řešením podobných případů s podporou velmi různorodé zkušenosti a podpora vás stejně často odkáže na výše uvedené formuláře. Uvidíte tedy, jak zrovna vy pochodíte. Klidně se podělte o svou zkušenost v komentářích pod článkem.

Tlačítko pro kontaktování podpory pomocí chatu

Jak předcházet blokaci reklamního účtu?

Nedělejte hovadiny. To v překladu znamená, že si nastudujete alespoň základní zásady inzerce ještě před tím, než se do inzerce pustíte. Obecně ale nepodvádějte, odkazujte na funkční a ideálně i seriózní stránky, nebuďte vulgární, nepoužívejte fotky s nádechem erotiky, nepropagujte drogy a už vůbec podobné praktiky nedělejte opakovaně. Zároveň svůj Business Manager zabezpečte – nastavte dvoufázové ověření, přidejte ještě jednoho správce (nebo naopak nedávejte admin práva všem) a ověřte svojí firmu.

Podařilo se vám účet pro reklamu nebo Business Manager pomocí těchto návodů odblokovat? Narazili jste během procesu na nějaký problém? Dejte mi vědět na barbora.nemravova@gmail.com.